neděle 31. ledna 2021

Jablečný štrůdl z jogurtového těsta

Co si upéct na víkend a ke kávě přes týden? :-)

U nás štrůdl není nikdy špatná volba. Navíc s tímhle výborným domácím těstem se po něm vždy jen zapráší. Recept mám osvědčený od mamky a je rovnou na čtyři kousky. Když už tak už. :-)

Na těsto budeme potřebovat:

600 g hladké mouky

1 jogurt (150g)

2 vejce

1 a půl Hery (375g)

2 lžíce octa

sůl

Náplň:

1 kg jablek

120g cukru (cca 3 polévkové lžíce na 1 šišku)

strouhanku

skořici 

vlašské oříšky

Všechny ingredience na těsto si smíchám a ručním šlehačem s metlami na těsto prohnětu aby se mi to hezky propojilo. Potom ještě dohnětu těsto ručně. Jde to krásně, těsto je takové vláčnější a lepivější, tak ještě podle potřeby podsypu moukou. 

Potom těsto rozválím do šišky a rozdělím na čtyři části. Z každé části vyválím plát těsta, který popráším strouhankou a poté na něj pokladu nakrájená nebo nastrouhaná jablka. Já chtěla štrůdl víc "rustikální" a šťavnatější, takže jsem jablíčka pokrájela na menší kousky. Ale když strouhám, tak jablka ještě posypu vanilkovým pudinkem aby mi nepouštěli šťávu a nevytekla ven. :-) 

Na jablíčka ještě podle chuti přidám cukr (dávám 3 lžíce na šišku a může být i míň) a posypu skořicí. Kdo chce a má o rád, přidá vlašské oříšky a rozinky.

Peču na 180°C cca 25 minut do zlatova. :-)


Co do štrůdlu dáváte vy? Napište mi do komentářů, nechám se ráda inspirovat. :-)


Přeji krásnou neděli všem.

E.♥

2 komentáře:

Moc děkuji za každý komentář. Dělá mi radost si je číst. :-)