sobota 14. března 2015

Dukátové buchtičky s vanilkovým krémem

Dostala jsem hroznou chuť na tohle jídlo které jsem neměla už pěkně dlouho. Jelikož jsem ho nikdy nedělala a kuchařku nemám, tak jsem si recept našla na internetu. :-) Koukla jsem na tři recepty a nejjednodušší (i co se týče ingrediencí) se mi zdál od Ládi Hrušky. :-D ..Spousta lidí ho nemá rádo, ale mně ničím nevadí. Chtěla jsem jednoduchý a dobrý recept a ten jsem u něj našla. :-)

Budeme potřebovat:

Těsto
3 a půl hrnku hladké mouky
1 vanilkový cukr
1 vejce
1 lžíce cukru
1 hrnek mléka
půl kostičky droždí
2 panáky oleje
kůra z jednoho citrónu
špetka soli

Krém
3/4 l mléka
vanilkový pudink
3 lžíce cukru
rum (dle chuti)

Postup:
Rozdělování válečků na buchtičky.
Všechny ingredience smícháme dohromady a začneme zpracovávat těsto. Já to vzala rovnou holýma rukama a šlo to hezky. Udělala jsem bochánek, vložila ho do mísy, kterou jsem přikryla utěrkou a vložila do postele pod peřinu, aby mi pěkně nakynulo. Dělala to tak moje mamka a tak jsem to převzala a dělám to taky tak. :-D Nechala jsem ho kynout 50 minut (v receptu je psáno 45 minut až hodina).

Vykynuté těsto jsem rozválela na pár válečků a vložila na pečícím papírem vyložený plech.
Válečky jsem potom porcovala nožem a tím tvořila buchtičky.
Buchtičky jsem potřela olejem a vložila na 170°C. Pekla jsem je 20 minut do zlatova. 

Mezitím co se pekly jsem si udělala krém. Bohužel jsem byla na bytě a neměla jsem rum a jelikož ho nepiji, tak se mi nechtěl ani kupovat. Mléko jsem dala ohřívat na plotnu a kousek jsem odlila a rozmíchala v něm vanilkový pudink a cukr. Rozmíchanou směs jsem přilila do zbytku mléka. Chvíli jsem vařila na slabém ohni aby se mi nepřipálil a během chvilky začal houstnout.

Ve všem jsem postupovala přesně podle receptu, protože jsem jídlo dělala poprvé a nechtěla jsem ho zkazit. Povedlo se a moc jsem si pochutnala. :-)

Jestli vás přepadne, tak jako mě, chuť na sladké jídlo, tak doporučuji. Je to snadné a moc moc dobré! 


Dobrou chuť přeji. :-)


E.♥


1 komentář:

  1. Tak teď jsem na ně dostala hroznou chuť. Těsto už dneska teda nedám, ale jdu si udělat alespoň pudink a do toho naházím piškot. Děkuju :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář. Dělá mi radost si je číst. :-)